tisdag, april 03, 2007

Yeehaa..

Då kom man äntligen in på sin blogg igen.
Har försökt sedan vi fick bredbandet inkopplat i nya boendet.
Men utan att lyckas.


Har ju haft såå himlans mycket att berätta och så kommer man inte in. *typiskt*
Idag är vi hemma då Sholsan vart lite snorig i flera dagar.
Och jag gjorde ju en "Linda" igår på väg från Sholas nya skola.
Trampade ju självklart fel (på en sten) och vrickade till foten.
Känns inte riktigt som att allt står rätt till i benen i foten idag heller.
Ont som attans gör det och vi som har såå mycket att göra. *suckar*

Igår under inskolningen med Shola (som hon klarade galant, jag stannade bara i ca 30 min) höll jag på här hemma och fixade och donade.
Sholas rum blev klart. Gardinerna är på plats. Där är städat och fint.
Endast 2 lådor kvar men dom ska nog upp på vinden.
Hyllor och lampa fixar vi till helgen. Men åå så glad hon blev när hon kom hem och rummet inte såg ut som en lagerlokal längre.

Hon verkade digga sina nya gardiner och fin fint som jag ställt i fönstret.

Köket vårat är nog det som blev klart först.

Måste ju kunna äta och laga mat som vanligt.
Självklart lite små plock kvar där oxå men det kommer.
IDag blir det storarummet som ska röjas och fixas ordning på. sen trädgården.
Håller på att tömma en fontängrej som dom haft där ute.


Skiten ska bort och jag ska odla örter och annat kul där istället.

Även försöka hinna ner till våran blomsterbutik och köpa jord idag.
Om jag har förstått det rätt så har dom hemkörning på jorden *underbart*
Då behöver jag inte skada foten mer än jag redan gjort ;0)
Men kan ändå få fixat det som jag behöver.

Måla ska man väl försöka hinna med nu snart oxå. Kanske perfa och ta det nu under påsken.
Och NEEEJ det ska inte bli gult ... *hehe*
Hem telefonen blir inkopplad på torsdag. Vårat gamla nummer är det som gäller.
Vi lyckades få med oss det när vi bytte företag för tele och datan.Tog några extra dagar men det har det varit värt.

Katterna våra.. Våra pussisar. Älskar sitt nya hem. Lite små skeptiska dom första dagarna. men nu är dom underbara.
3 heeelt nya katter.
Ni som känner oss och våra katter vet att det inte är några kelgrisar som vi har,.
Men NU är det det. Kommer upp på soffan och lägger sig.
I sängen och gnyr tills vi kelar med dom.
Helt fantastiskt är det.
Trodde vi nog aldrig att det skulle bli så här bra. Och dom bara ÄLSKAR trappan. Där har dom utsikt över oss vad vi än gör.
"Ligger där och tittar på oss när vi äter middag osv." .
Våra sötnosar

0 kommentarer: