onsdag, juni 20, 2007

Mjölk Choklad och Kaffe Latte!!

Har börjat visa sig på våra väggar i stora rummet.
Från att ha varit den hemska gröna färgen. Som jag "tyvärr" tror är samma gröna färg som jag målade mitt stora rum i på myntgatan (för er som inte vet, allra första egna lägenheten).
Men nu håller vi/ jag på för fullt. Eller iallefall så mycket som jag och knott orkar.

Knott är idag 12+6 dvs 13 veckor gammal. Imorgon 14 veckor *ler stort*
Konstrar i magen för fullt. Lägger sig så jag inte kan sätta mig ner utan att känna nåt som "Sticker ut " från magen.
Puttar till och kan sätta mig. *hehe*

Tanken är ju att innan sommaren är slut så ska huset vara färdig målat. Iallefall storarum, sista biten som skall tapetseras i trappan aka fondväggen. Och självklart knottens rum..

P- har förresten att in en bild på hallen på www. familjeliv.se
I stora rummet har jag oxå skärmat av en del. Tog bokhyllorna och ställde som en vägg bakom denna vägg ska databord och sybord/scrappishörna inredas. Har redan börjat så smått men pga magen dvs knotten så kan jag inte hjälpa K med databordet som skall ner.


Scrappisbordet står iallefall på plats. Och sakta men säkert så fixar jag irodning här hemma.
Denna veckan blir det tyvärr inte mycket gjort. Imorgon åker vi till Strömstad för att fira midsommar.
Tillsammans med nära och kära vänner.Idag går åt till att packa det sista och laga lasange för 18 pers.
Kanske blir en tur med färgburken men vi får se.
Vad som orkas med och hinns med.
Hjärnan går på högvarv.

Är ju lagom förkyld oxå. Åkte på nåt här i helgen som inte riktigt vill släppa.
Trots förkylning så åkte jag och älsklingen och kollade på barnvagnar. *yeayh*

Hade ju tankarna på en speciell och visste att en gammal go butik som jag och Miss P besökte i våra ungdomsdagar (släpandes på galna shola och amanda) skulle vara återförsäljare till den barnvagnen (som i vanliga fall endast säljs via nätet) BARNIALLT!!!

Änny flashbacks??!!

I allefall vi åkte bland annat dit och kollade. Han hade en av den vagnen men kunde tyvärr inte visa den pga att företaget som säljer den inte sköter sig riktigt som dom ska.

Tittade runt lite och hittade en vagn som både jag och K blev störtförtjusta i.
Så den blir det nog =0)


Skulle återkomma till honom efter sommaren för att eventuellt lägga in en beställning på den om vi inte hittar nåt ännu bättre.


Miss P - Vi kan nog allt knåpa ihop 7 ½ minut för fika eller nåt *asg*

Jag är tillbaka i götet senast söndag eftermiddag.

Kanske måndag efter 17??

Börjar jobba på måndag och sluta 17:00 är då redan i stan.



0 kommentarer: