måndag, december 10, 2007

Nedräkningen

Kan börja...

10
dagar kvar till BF.
Känns som att det kommer att bli 10 otroligt långa dagar.
Men samtidigt dom snabbaste dagarna i mitt liv.
Känns både skönt och trist på en och samma gång.

När knotten väl kommit kommer jag att sakna magen, rörelserna och allt mys med att ha knotten i magen.
Å andra sidan kommer vi ha knott att snufsa på.
Dröjer nog inte länge innan man börjar tjata om att man vill vara gravid igen.
Trots att det inte varit den lättaste graviditeten!

I helgen har vi pysslat (eller jag) med julgodis.

Har som jag skrev bakat pepparkakor med Shola.
Tittade på adventskalendern igår, åt pepparkakor och Shola njöt av en kopp glögg.
Riktigt mysigt!!

Har även gjort

*Limekola
*Nougattryffel med Chili
*Kokosknäck


Idag ska jag sätta mig med mina mandelmassegodisar som jag gör varje år.
Rulla och fylla. Blir nog det dagen går åt till.
Shola är i skolan.
Där börjar det gå riktigt bra. *peppar peppar*
Hon kommer hem varje dag och är glad.
Oftast gladare och gladare för var dag som går.
Inte lätt att komma som ny till en skola, och nytt område.
Men det går framåt - och det är vi otroligt glada för..


Hela tiden hör man talas om dom nya vännerna som hon lärt känna.
Dom blir bara fler och fler.
Ifredags skulle några från skolan följt med hem för dom skulle spela fotboll på våran plan.
Tyvärr låg ju Shola sjuk i fredags. Fortfarande sjuk men vill till skolan.
Hela helgen har det vart snack om att då kanske dom följer med idag och spelar istället...

Underbart.

Min dröm om en vit trappa är uppfylld

0 kommentarer: