lördag, mars 15, 2008

Majsgröt

Har ju börjat lite smått med smakisar till Milton mannen.
Han är ju dunder sur när vi äter och han bara fått flaskan.

Har vid något tillfälle gett honom havregröt, var väl ingen höjdare.
Åt gjorde han men inte mer än nåt litet musbett.

Så imorses när han gnydde medans vi åt frukost, gick jag och gjorde gröt.
Stod med havregröten i handen och då slog det mig - vi har majsgröt oxå.
Smällde ihop en skål (smakisskål) och gick in till honom med den.

Efter första skeden, gapade han stort och förnöjt och ville ha mer.
Nästan hela smakisskålen gick åt, snabbt oxå.

Sen vart han nöjd och sov som en liten giis.

Dags för oss nu att hoppa in i duschen, gör oss klara och gå på kalas hos Kusinen Kimberly som fyllt år.
Ska jaga in Shola i duschen nu då hon lätt duschar ca 1 timme åt gången.

Själv ska jag sätt mig med Sims ett tag. Sen blir det jag och Milton som kör en spara-vatten-dusch ihop..

0 kommentarer: