tisdag, mars 11, 2008

Promenix

Har precis landat hemma igen efter att ha följt shola till skolan.
Eller halv vägs till skolan.
Hon insisterade på att ta bilbarnsvagnen ner för att hon skulle kunna köra lillebror.
Då följdes vi halvvägs eftersom den är ganska oskyddad från vind och regn.

Tog mig en tur in på Netto för att se om dom har korgar till ett av köksskåpen som jag håller på att fixa iordning (bland allt annat som måste göras).
Men det är ju som det brukar vara, jag kan inte bara göra 1 sak.
Tusen järn i elden på samma gång.


På väg från Netto fick jag mess från A+F om dom kunde komma på fika.
Självklart..
Alltid trevligt med tisdags fika- verkar ha blivit våran dag att träffas.
Jag är ju inte så duktig på att ta mig till stan på trådfika, mest pga att tiden inte funkar så bra för mig, men man blir lat oxå när man trivs så gott hemma.


Helt ärligt tar jag ju gärna dom timmarna som jag får för mig själv med plock och fixeri hemma tills jag är nöjd och här blivit en bättre ordning än i dagsläget.
Känns som det kommer nya saker och stökar till det för mig hela tiden.
Nu i morgon kommer dom med en ny panna hem till oss.
Vilket i sin tur betyder att jag måste tömma hela grovköket på allt.
Förhoppningsvis inte tvättmaskinen dock. Men det återstår att se.

Kanske ska ta och gå in och måla färdigt dom 2 sista hyllplanen till grovköket, tar ju
ca 10 timmar för färgen att torka, har jag tur kan jag slänga dom på plats i kväll.

0 kommentarer: