torsdag, mars 13, 2008

Städning pågår

Redan!!

Har vart uppe sedan strax innan 6:00..
Sovmorgon!!!

I kvarteret har en ny familj flyttat in, Med en dotter som är lika gammal som Shola.
Härromdagen gick Shola dit för att hälsa dom välkomna och se om dottern ville leka.
Sedan dess ser vi henne knappt.

Idag har dom bestämt tid för lek och ev ska dom vara här.
Håller nu på med Sholas rum, Städar för fullt.
Andra svarta väggen är ju färdig.
Nu ställs möblerna på plats provisoriskt tills den röda färgen är köpt och vi ska måla resten.
Håller på att torka lister och golv så all färg som spilts försvinner,.
Ska nu upp och damsuga, och damma bokhylla osv.
Ska se om jag hittar en låda eller påse av modell större så jag kan slänga en massa skräp och en för sådant som ev ska upp på vinden.
Måla om en tavellist och spegel står näst på listan.
Får ta och passa på medans Milton sover.

Nu upp för att städa en stund till.
9:00 är det jag som ringer och bokar babysim för mig och Milton mannen..
Mys pys ska det bli.

__________________________________________________________

Nu har nästan hela dagen gått.
Milton har precis vaknat från en stunds sömn.
Under tiden har jag hunnit snacka en stund med Petra..
Alltid lika trevligt.
Fixat klart dagens göromål i Sholas rum.
Fixat och donat en massa.

Och anmält oss till babysim.
Börjar lördag V16 kl 16:00..
Ska bli så roligt.
Våran lille kille ska lära sig och simma.

Eventuellt får jag min hissgardin till grovköket idag oxå.
Ska bli så skönt. Då är nästan grovköket klart. Vill säga att det är 100% färdigt men vet med mig att jag inte är riktigt nöjd ännu.
Några hyllplan till.
Kanske en rolig tavla som förgyller ens tvättande, Lite blommor och någon snygg ljusstake eller liknande, Sen är jag färdig..
Tror jag.

0 kommentarer: