måndag, april 28, 2008

3dje gången gillt.

Heter det väl.

Stod igår och skulle fixa lite inne i grovköket.
Jag som är där så sällan menar jag.

Hör hur det knäcker till och sekunden senare står jag med allt över mig.
Hela alltet ramlade rakt på mig.
Skar upp mig på armen och antar att jag blev aningens chockad då jag stod och darrade en stund efter och inte riktigt visste vad jag skulle ta mig för.
S blev jätte orolig och frågade hur skadad jag var.

Mammas tös är det.
Jag bad henne att gå lugnt och försiktigt till pappa som var ute och be honom komma hem.

Väl hemma igen får jag veta att hon gått lugnt och försiktigt till honom men sagt - kom hem, mamma har skadat sig och fått alla hyllor över sig.

Båda var lugna och fina när dom kom så ingen
panik hysteri blev det som jag trodde.
Så gårdagskvällen
gick åt att skruva upp allt igen och denna gång göra ett ordentligt jobb.

Man får lixom skylla sig själv
när man gör ett slarvejobb och hoppas på att det ska hålla.


Idag blir det till att skruva om dom hyllor som gick åt skogen.
Sen blir det en tur till ica och köpa in för S födelsedag på fredag, eller rättare sagt till kalaset som är på torsdag.
Orkar jag och hinner så blir det ev en tur till Ikea oxå.

Ikväll är det årsstämma för föreningen...
Ska bli kul att gå dit och se vad dom har att säga i år.
Massa strul och en massa frågor har man, med har redan kollat lite och dom kör med attityden
- såhär har vi alltid gjort så kom inte hit och kom,


Underbart vuxen attityd - mognad allan.
___________________________________________________________

Har vart ute och handlat lite inför S kalas.
Har nu vart hemma ett tag och hunnit fixa en del i grovköket.
Nästan klart.
Pratade med maken för en stund sedan och lade snällt fram önskan att om det skulle strula mer där inne så vill jag köpa ett skåp att ställa in i stället.
Det tyckte han lät som en väldans bra ide.

Ska väl ta och göra det sista.

Försöka fixa ordning i oredan här hemma.
Får ju fin besök imorgon.
Fröken P och lillfräken J kommer på lekträff.


Nu är Milton mannen grymt förbannad på leksakerna på babysittern. Kanske ska ta och sysselsätta honom med nåt annat.

0 kommentarer: