torsdag, maj 08, 2008



Vårvindar friska












Värmen har slagit till ordentligt.
Jag passade på att köpa hem en vattenmelon härromdagen, helt förberedd på att den skulle vara smaklös och dan.
Usch vad jag bedrog mig.
Tillsammans med den underbara vattenmelonen tog jag mig en titt i den efterlängtade kokboken med recept från Leila, som man fick i samband med att man köpte ett paket gevalia.
Jag köpte 2 pkt och då 2 kokböcker oxå.
Den andra ligger på posten och är på väg hem till ägarinnan av Hem och Lycka som letat sig lika blå som jag efter den.

Idag myser vi av värmen med ett glas kallt kaffe - Frappe...
Älskade Maria - tack för smuggelburken.
________________________________________________________________

Jag kan stå och sova i min babysitter!!

Kan du?!











___________________________________________________________

Idagarna här blir det barnvagnsjakt...
Känns verkligen som att allt går våran väg just för tillfället.
Ett tag har framhjulen strulat på M:s vagn, Började i januari någon gång med att en av muttrarna ramlade av och barnvagnsbutiken fick beställa hem en ny del.
Efter det så har hjulen börjat låsa sig mer och mer, jag kan praktiskt taget fastna med vagnen på ett ställe och inte komma loss.
När vi åkte till affären i förra veckan tog jag upp detta med dom, och det faktum att det ibland ser ut som att hjuldelen där fram ska brytas av.
Vilket för övrigt känns helt omöjligt men kan säkert hända.
Hon som vi pratade med tittade på mig och frågade
- Vad säger du om att byta vagn helt??
Jag blev helt ställd och tänkte att vi varken har planerat in det ekonomiskt eller vill det.
Jag älskar min vagn.
Hon berättade att det varit några inne och kommenterat detta, inte många med tillräckligt för att dom som butik väljer att ta tillbaka dom här vagnarna från dom som vill lämna tillbaka dom.

Vi får summan av vad vi betalade för vagnen och kan köpa en ny. Sen om vi väljer billigare, samma pris eller dyrare spelar ingen roll 3000 kr får vi - samma som vi betalade.
Har nu funderat ett par dagar på hur vi ska göra.
Och nu letar vi efter en ny.

1 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack sötnos på förhand ;-) Hemskt omtänksamt av dig! kram!