lördag, juni 21, 2008

Midsommar


Midsommar är snart över.
Helgen har vart underbar men samtidigt utmattande.

Gårdagen bestod av lunch - färsk potatis, matjesill, gräddfil med tillbehör och självklart jordgubbar med flytande grädde och socker, hemma hos mina föräldrar.
Efter lunchen blev det till att gå hem och förbereda för nästa gäng som skulle komma.

Det blev grillning hemma hos oss, då ingen annan har rum eller uteplats för så många.
Till grillningen kom min familj (som varit på lunch hemma hos föräldrarna) och K:s föräldrar och syster med man.

En allt som allt trevlig kväll.
Men idag är man slut körd.

Blev dock ett loppis besök tillsammans med mannen som helt och totalt ändrat sig vad det gäller gamla möbler efter att ha sett någons blogg som jag läser.
Han visste dock inte vems.
Så känn er träffade och stolta över att ni har lyckats omvända min make.

Idag hjälpte han till och med till att välja ett blivande skåp till vårat kök.
Och förklarade att - han litar på mig vad det gäller detta.
Och vet att mina planer som jag har kommer bli storartade...

Nu blir det kanske inte så svårt att ringa efter bil hjälp när jag hittar nåt bra.

På loppisen idag blev det inhandlat ett skåp till M:s rum. Ett blivande lekskåp.
Tyvärr fattades nyckel men det fixar jag i veckan.
Och en nötkvarn- jag har ju redan lyckat paja en handmixer genom att mala nötter och den nya för massa pengar vill jag inte blåsa..

Bilder kommer imorgon.


0 kommentarer: