måndag, augusti 18, 2008

Gissa Växten



Av en ren slump har jag kommit över en planta, träd, växt (kalla det vad du vill) som jag letat efter hos diverse blomsterhandlar. Men ingen har haft någon. Fråga har ställts om man verkligen kan odla denna i Sveriges klimat.

Men enligt ett danskt planterings program som gick i somras så ska man visst kunna det.

Jag kom som sagt över det av en slump. Tog med en kvist hem som nu sitter i vatten.

Hoppas att mitt blivande Fikonträd trivs hos oss..


____________________________________________________________

Bilderna nedan är bara några få saker som jag fyndat denna sommar.
En vit underbar kruka på fot.
Några meter med handgjord spets
Kuddfodral.




________________________________________________________

Min älskade son har fått en ny mössa.
Mamman hans tycker den är så fin så vi kryper runt med den inomhus oxå.

Han tar ju inte av sig den så han måste ju tycka väldans bra om den oxå.
Eller?!?

0 kommentarer: