tisdag, oktober 21, 2008

Uppe med tuppen


Här hemma är man som vanligt uppe senast kl 05.
Inga problem med det. Ganska skönt att få njuta av morgonstund har guld i mun.

Om man bara hade fått sova på nätterna.
M skriker sig igenom nätterna.
I tron om att han är vaken försöker man lugna honom och märker efter ett bra tag att ungen sover.
Inatt har det kanske blivit en si så där 4 timmar med sömn.
Inte alltid så lätt då att njuta av - morgonstund som har guld i mun.

Så inatt blir det ändring.
Alla dörrar - till vårat sovrum och dotterns rum skall stängas.
Jag låser in mig med M i hans rum och genomför projekt sova hela natten i egen säng.

Ibland önskar man att det fanns någon hemlig kod som man kunde slänga ur sig och sen fick man lugn och ro nätterna igenom.

Inte nog med att busen inte sover som han ska. Nu verkar det vara mer tänder på gång också.
Magont, feber, dunder förkyld. Och det känns som att vi redan provat med allt.
Panodil i vällingen på kvällen så han ska kunna sova nätterna igenom,
Vicks kräm på bröst, kudde, snuttis.
En stor kudde under madrassen så barnet "sitter" och sover.

Men neeej då. Hade M kunnat prata kan jag tänka mig att orden som kommit ur hans lilla mun hade blivit - vill inte.

Nu blir det till att fixa frukost till oss och sen klä på oss för en tur till apoteket och köpa snörvelspray.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, glöm inte att bekräfta din plats i vita gåvor! kram

Anonym sa...

Hejdu!
Tänkte bara säga att jag nu hittat din blogg! :) Kram från AppaNe, vanligtvis kallad Nattkaja

Anonym sa...

Eftersom du har meddelat att det är ok att låna din banner förmodar jag att du vill behålla din plats i Vita Gåvor? ;-) Har mailat dig! kram