tisdag, december 09, 2008



Om ett underbart zinkhus hos Hem Och Lycka. Självklart finns dom att köpa oxå. Men tills dess att jag får köpt ett är jag med och tävlar om dom oxå.

____________________________________________________________


Idag for jag iväg till Sahlgrenska för att ta detta underbara blodprov som jag skjutit fram i flera veckor,. Både utav rädsla men också för jag känt att jag inte riktigt haft tiden att åka iväg så här i pyntningstid.

Men idag blev det gjort iallefall. Blodprovet var för att se om jag har någon ärftlighet av blodproppar eftersom min far haft några nu det senaste året och jag åkte på ett svullet ben i slutet av graviditeten med M...
Den Bm som jag har idag tyckte väl att jag skulle blivit iväg skickad på röntgen då benet svullnade med M. Men det tyckte inte läkaren som jag träffade för nästan ett år sedan.
(Oj vad tiden springer iväg)

Iallefall- jag kom dit och det tog typ 10 minuter från det att jag tagit nummerlapp tills jag satt i ett rum och skulle lämna blod.
Jag som verkligen hatar nålar.
Efter 3 stick bytte sköterskan plats med en annan som skulle vara väldigt duktig på att sticka.
Ytterligare 3 stick och sista i handryggen , hyjja.
Så hade hon lyckats få ut 3 droppar blod i ett provrör. Det var 6st som skulle fyllas.
Lönlöst kom hon på då. Rummet snurrade och jag fick snällt erkänna att nu gick det inte mer.

Imorgon blir det till att ringa till Bm och förklara läget. Jag kommer inte kunna gå och ta det där provet igen- Vad ska man göra liksom? Kapa av armen på mig för att hitta blod?!?

0 kommentarer: