lördag, januari 03, 2009

♥♥Nya familjemedlemmen♥♥




Hänger numera på kylskåpsdörren. En söt liten groda låg det i min mage. Med en söt liten mamma näsa, ett runt litet fint huvud.
♥♥Ett litet underbart mirakel.♥♥
Vårat lilla underverk.


Under ultraljudet kändes det nästa som att jag mest stod bredvid som en åskådare och tittade på någon annans lilla bebis i magen.
Sen slog det mig att detta underbara ligger i min mage.

Grodans små sparkar har börjat göra sig mer tydliga. Eller så är det mamma som lärt sig att känna vad som är sparkar. Grodans sparkar känns som inget jag känt innan. Med både S och M har jag känt klart och tydligt vad som var rummel i magen och vad som var sparkar.

Grodans känns mer som en molande värk i bäckenbenet. Under ul:et kunde jag ju se när det kom små slag och sparkar och koppla dem samman med molvärken.
Men under alla graviditeter så är nog grodan den lugnaste av dom alla.


____________________________________________________________

Dagen idag har gått åt att sälja mastordont garderoben som stod i M;s rum. Efter det bar det av till Ikea för att strosa och införskaffa diverse nödvndigt ont,.

Fick jag strosa ... Nää
Inte direkt.

Det var knökat med folk och maken hade nog helst vänt hem med en gång.
Lovade mig dock att vi gör om försöket imorgon igen.
Förhoppningsvis kommer vi då hem med det vi behöver.

Maken är nu iväg och träffar en kompis och hans underbara fru som är här på visit från Jersey. Förhoppningsvis hinner jag träffa dom oxå innan dom drar vidare på sin träffa släkt och vänner resa.

Imorgon kommer även målningen att påbörjas i M;s rum igen. Nu när garderoben är såld kan vi äntligen göra klart väggen som var bakom och börja boa inför grodans ankomst den 8 juni- 09.

1 kommentarer:

Petra sa...

Det va e söt liten groda. :-)
Kramar till er alla!