torsdag, februari 19, 2009

Önskar jag hade fått sova en bra stund längre idag än jag fick.
Kvällen igår var en kväll som ingen annan. I vanliga fall brukar vi få lagt barnen i tid och utan större bekymmer.

Dock ej igår. S hade ramlat och skadat foten, så det blev sjukvårdsupplysningssamtal, tankar på att åka till akuten, tröst.
M hade kick efter att farfar varit här och han som i vanliga fall sover som en stock efter halv 7 på kvällen höll på fram tills strax efter 9..

Kände hur all ork till att göra annat när barnen somnat rann ur mig. Släckte ner och begav mig till sängs.
Med min bok!

S är nu hemma från skolan idag och blir det imorgon oxå.
Förhoppningsvis mår foten bättre under dagen så hon är pigg och go när vi ska till nya skolan imorgon på inskrivningssamtal med rektor och klassföreståndare.

Tanken är väl att hon skall göra en "prov vecka" i nya klassen innan hon bestämmer sig helt.
Men fröken fräken har redan bestämt sig och berättat för tjejkompisen på gården, Vars klass S ska börja i.

Idag blir här en lugn dag.
Ska väl försöka måla ett varv eller 2 på byrån. Städa toaletter och annat kul.

Ska även försöka mig på ett nytt recept på kakor som jag hittade på en favoritblogg härromdagen.

0 kommentarer: