fredag, mars 20, 2009


I Vardagsrums Fönstret


För ett tag sedan köpte vi nya gardinkappor till vardagsrummet.
Jag hängde upp dom men kunde inte riktigt med att dom tog så stor plats. Tyget var underbart och kändes perfekt till vårat vardagsrum.

Plockade ner dom och lät dom ligga ett tag, Så slog det mig - fejkhissgardiner...
Mätte, klippte, sydde, strök, fixade med gardinstänger som kommit på villovägar - slutresultatet blev så här bra.

Nu ska det bara skaffas en bättre rulle av något slag så det ser lite prydligare och stabilare ut.
Men annars är vi toppen nöjda.







Jag som aldrig lyckas med murgrönor men som älskar både dom och hjärtan på tråd gör ett nytt försök.

Jag passar även på att anta en utmaning från Vita Villa Vila som är en annan favorit blogg

Vem är du ??
(som läser här)

Linda, 29 år (räknar ner dagarna tills 30), 2 barns mor till Stora S och Lille M, Gift med min älskade make K, Lycklig, Förortstös som drömmer om ett liv på landet - helst iklädd gummistövlar och en spade i handen, Receptionist och Telefonist, Vänlig, Godhjärtad, Nationalflicka, lilla syster , Snart mamma till 3, Kattälskare, Gourmet,

Jag njuter - när familjen är på gott humör, att ha vänner och bekanta över på en fika/middag, en vattenpipa och en öl sitter inte helt fel i sommartider. se förändringarna mellan vinter och vår, det gror och frodas i trädgården/krukorna. Veta att jag är älskad!!

______________________________________________________________

Nu är det dags att väcka stora flickan innan pappa kommer och hämtar henne, lyxkörning till skolan idag.
Sen är det dags för läkarbesök med M - ögonkontroll. Får vi se vad farbror doktorn säger om hans ögon.

Sen ska här handlas. Middag i goda vänners lag som gäller imorgon, En ny talang ska vi få träffa.

Ha en helt underbar fredag.

Linda

0 kommentarer: