lördag, mars 14, 2009

Sådana hemskheter....


Som riktiga bilder som inte är piffade någonstans kommer idag.
Våran ögonsten - data platsen.
Den jobbigaste delen i hela huset.
Så här såg det ut innan jag tog tag i den härromdagen. Bytte plats på dataplatsen, rensade, kastade hur mycket som helst och njöt av varenda sekund.

Iallefall medans jag gjorde det.
Men inte dagen efter. Foglossning och ryggskott tillsammans..
Inte någon höjdare.




Platsen i storarummet ser numera ut så här..



Mitt lilla olivträd som kämpar för att hålla sig vid liv. Känns som att det finns hopp för den iallefall, om nu våren och värmen skulle vilja komma någon gång....

Den hemtrevliga känslan som jag sökt efter till vårat svår möblerade storarum börjar infinna sig.
Tror att ett byte av färgen på väggarna kommer att göra susen. Och tanken enligt mig är väl iallefall att få det gjort till hösten.

Just nu är det så mycket annat som pockar på uppmärksamheten.
Bla boande och barnafödande.
Visst är det ett tag kvar men för tillfället känns det som att tiden springer ifrån oss.
Vill helst av allt inte ligga på förlossningen och tänka på mina halv färdiga väggar i storarummet.
(Jo men jag skulle kunna göra det, Stanna hemma i värkarbetet för att måla klart, skulle inte alls förvåna mig)

Nu ska jag ta och sätta mig i soffan och virka en stund till.
Maken är ute med killarna och svänger sina lurviga.
Han hade visst vunnit bowlingen och 400 kr tequila ...
Mums säger jag både av sug och äckelkänslor.
Kan ju bara ana hur maken min kommer må imorgon om han häver i sig tequila för 400 kr.
Och som han kommer lukta då...


Linda

0 kommentarer: