fredag, april 10, 2009

Här var det tyst


Den senaste tiden har det tyvärr inte blivit så mycket bloggande. Kroppen vill inte riktigt vad jag vill och det i sin tur leder till mindre projekt hemma och mindre bloggande.
Känns som jag inte haft nåt speciellt att säga den senaste tiden och då är det lika bra att vara tyst.


Foglossningen härjar fritt här hemma men enligt fk så är jag inte sjuk nog. Roligt att en läkare kan ta ett sådant beslut utan att träffa personen i fråga.
För en vecka sedan (lite mer var det nog) upptäckte jag att det värkte väldans i överarmen, jag var uppsvullen och hade en liten rodnad. Påminde väldigt om nåt jag hade i benet medans jag väntade M. Men som aldrig blev ordentligt uträtt.
Kontaktade mvc och dom skickade mig till östra spec mödravård. Väl där fick jag genom gå ett ul av armen för att se om det ev var en blivande propp.
Det var det inte, men ådran ser inte riktigt ut som den ska och släpper inte igenom blodet som den ska vilket leder till stickningar och värk i arm och fingrar.
Har fått medicin och hoppas på att det ska försvinna, inväntar även en remiss till reumatologen på sahlgrenska för att se om det kan vara så att det beror på min ppp.

Här hemma hålls det på för fullt med renovering. Nu är det storarummets tur, familjen står inför förändring och vill ha det fint.Halva rummet är naket på tapet, nästa vecka är det dags för taken som skall målas fina. Trappen har oxå fått sig en makeover..

Nu är det långfredags kväll och jag ska ut och sätta mig på framsidan och bara njuta av alla mina blommor som börjar växa sig fina av det underbara vädret.

Glad påsk på er

Linda

0 kommentarer: