söndag, juli 26, 2009

Söndags mys

Då jag hört av så många att dom varit ute och plockat
trattkantareller tog jag tillfället i akt och gick ut med mor min i
skogen för att jaga rätt på lite jag med.

Inte en svamp så långt ögat kunde nå men likaväl blåbär.
Underbart substitut!

Inga mängder för som vanligt var vi för sent ute och skogen var nästintill länsad.

Men det räckte till blåbärsbröd som min älskade mamma bakade åt oss till kvällskaffet då vi hade middags besök.

Underbart gott och vilka barndomsminnen dom bringar.

Kvällen här hemma är för ovanlighetens skull lite kaosartad.
Små barnen vägrar att sova. M har somnat efter mycket om och men men T ligger
fortfarande och gnäller.
Inget som verkar göra henne nöjd för tillfället.
Pappan ligger redan i vårat rum och håller henne "sällskap", börjar kännas
som att mamman snart gör dom sällskap.


L & K - vi tänker på er och lilltösen. Snart är ni hemma och njuter allihopa.


Linda

0 kommentarer: