fredag, augusti 28, 2009

Flyttat

Nu har vi bytt boende.
Och allt känns toppen bra.
Uppackningen håller på för fullt. Tar sin tid dock då man aldrig vet vart man skall ställa sakerna.
Ca 100 kvm mer och jag har problem med dom grejorna jag har.

Just i skrivande stund sitter jag med feber och lite ont i halsen.
Thea ligger och sover. Milton och Shola har åkt med pappan till Göteborg.
Shola skall idag hälsa på sin gamla klass, säga hej då ordentligt och hämta upp sina böcker som låg kvar i skolan.
Sen åker hon till mormor och morfar och sover över.
Milton och maken kommer hem igen för att ta hand om mig.

Ev åker maken tillbaka till Göteborg ikväll då hans jobb har kickoff - men det beror helt och fullt på hur jag mår.
Just nu feber svettas jag mest, får se om det håller sig så bra resten av dagen.

Att barnen älskar huset märks klart och tydligt.
Milton jagar katterna och kiknar av skratt då dom springer runt, runt, runt.
En del olyckor har redan hänt men så skall det väl vara antar jag.
Milton ramlade bland annat ner för trappan och slog lös båda framtänderna.
Vi fick en akut tandläkartid och tandläkaren konstaterade att tänderna är lösa men det var ingen fara - dom växer fast.

Vi har tagit en paus i uppackandet och gått till lekplatsen i området, Så fort vi närmar oss lekplatsen efter det gnäller Milton och vill leka. Nu bygger dom om där så vi får gå och leka igen när dom är klara.

Linda

1 kommentarer:

Petra sa...

Hej vännen. Kul att få läsa om att ni trivs.

Jag skulle ringt i veckan men jag mår ungefär som du med förkyldning och host. Har inte orkat så mycket eller haft tiden. Jag ska försöka ringa nästa vecka så får du uppdatera mig på vad som händer och sker! :-D

Kram kram