måndag, november 23, 2009

Vattkoppor...

Trodde att eländet var över. Men icke.
Nu är det Sholas tur.
Hela hon är prickig och det kliar och spricker blåsor titt som tätt.
Får räkna med en vecka eller 2 till  hemma utan utgång.

Planen var ju att min moster skulle komma i slutet på veckan här och hjälpa mig lite så att jag kunde få extra tid till studier.
Nu blir ju frågan om hon "vågar" komma trost vattkoppor.
Mamma och pappan min skulle komma på besök i helgen som kommer oxå och fira makens födelsedag men då får vi se hur det blir med det. Vi vågar inte riktigt utsätta pappa för mer saker än han redan har.

IDag blir det då en lugn dag hemma med röjning efter helgens äventyr.
Ska väl försöka mig på ett samtal till syster yster och tala lite jul!


Nu är det 1 vecka drygt till första advent.
Underbart.
Jag längtar!!

♥ Linda

2 kommentarer:

Petra sa...

Attans med vattkoppor när ni ska få besök. Hoppas Shola inte blir allt för dålig.

Första advent har helt försvunnit ur min hjärna. Har ingen koll. Tur att jag har dig som påminner mig om sånt. Nu fick jag massor att göra till helgen! Det ska upp julgardiner och adventsljusstakar juh! Hehe!

Livets Ljusa Stunder sa...

härligt :-) Ibland behöver man en påminnelse. Skönt att Linda har koll på läget då du ;-)