tisdag, juni 12, 2007

Morgonäventyr!!

Igår fyllde min söta vän P år.. Hela 24 *hehe* eller nåt... ;0)
Ringde i min sinnes frånvaro och fick förhöra mig om det verkligen var rätt dag så jag inte gjorde bort mig och grattade på någonannans födelsedag...

Hoppas att du hade en fortsatt fin födelsedag!!

KL 5:00
Imorse blev jag väckt ganska abrubt. Av att K gick och ropade på mig.
Det var något som hade hänt men vad sa han inte förräns jag kom upp och ut på balkongen.
Väl där ute ser jag hur Tufsie sitter på grannens balkong och ylar.
Mitt i nassen har hon tagit sig en tur över taken. Eller hoppat helt enkelt.
Och kunde nu inte komma därifrån...

Wilma stod och ylade som en galning hon me.
Tufsie grät - Kattgråt.


Vi försökte komma på diverse olika lösningar kl 5:00.
Tog målarnas stege (dom som e här och målar om husen) och K försökte klättra upp till grannens balkong för att plocka ner henne. Men varje gång som han försökte få tag på henne hoppade hon ner på balkong golvet och dit kunde vi inte komma.
Efter mycket försök tog vi en bräda och la mellan våran balkong och deras för att göra en gångväg till henne.

Men det hände inte så mycket.
Kom på efter en liten stund att MAT måste ju funka. Min älskade Tufsie tackar inte nej till mat.
Så jag gick upp med lite hårdisar till henne och skramlade med dom. Lade några stycken på brädan.
Och vups sa det så var kattf*n hemma igen ;0)
Lite nervös och rädd men förövrigt nöjd och gosig.

Idag fyller älskade mamsen år. Blir nog tyvärr inte så mycket firande eftersom hon är mestadels av sin tid hos pappa- men ska försöka matcha in en tid med henne så man kan lämna en lite gåva iallefall.

0 kommentarer: