onsdag, augusti 22, 2007

Äntligen.

Har jag fått tummen ur och målat klart i stora rummet (nästan iallefall) ;0)
Har en vägg kvar, där tv möbel och hylla är.
Ska plocka ner det nu och blanda till nyansen. Sen kan jag börja rolla.

Shola har sin första riktigt skoldag idag. Möte med lärarna kl 14. Sen är vi lediga och kan bara vara.

Försöker tänka igenom våra flyttlådor, dom som fortfarande inte är upppackade.
Har ju inte bestämt om allt ska upp osv. MEN grejen är den att i Majorna kändes det som att vi hade så mycket ljuslyktor osv. Och nu hittar jag det inte. Eller kanske till och med e så att det inte var så mycket ändå... ;0)

Börjar fundera ut riktigt ordentligt nu hur jag vill att det ska se ut och har kommit på ganska många bra lösningar.
Men känns endå lite tomt. Eller rörigt..
Som att jag aldrig riktigt har kommit rätt endå. I möblerandet alltså..

Kanske ska ta och måla väggen och sen begee mig ut till förrådet och rota i lådor och se vad man hittar för fynd.
Målade en sista tapetvård nu i den ljusare nyansen. Den ska få torka sen upp med tavlor.

Oj oj, ska blanda nån cement grej till hålen i väggen oxå.

DET måste ju TORKA innan jag kan börja måla..

0 kommentarer: