onsdag, december 05, 2007

Hemma.

Var hos bm igår.
Lämnade lite prover och gjorde undersökning.
Öppnat mig har jag och hon trodde nog att jag "är så trött på allt att jag inbillar mig".
Men efter undersökningen så fick jag till svar at jag minnsan hade rätt.
Något har hänt dom sista dagarna och det verkar vara på g.
Men det kan stanna upp oxå.

Nu vet jag dock hur mycket jag öppnat mig och att jag allt kan pyssla på hemma ett tag till utan att vara rädd för att knotten bara ska pluppa ut.

När jag var hos henne fick jag oxå veta att min gamla vårdcentral skickat min journal som vi bett om.
Det gick mycket snabbare än jag trodde.
Hon ringde till östra och pratade med dom på narkosen där och dom skulle återkomma.
Vid 16tiden fick jag ett samtal till mobilen och det var en narkosläkare som satt med mina papper.
Vi snackade igenom sjukdomshistorian lite och efter en stund fick
jag klartecken till att använda EDA under förlossningen.
Dock kan det vara så att med ryggproblem blir det lite svårare att
sätta den och den kanske inte tar så bra som man vill.
Men det finns inga risker för att jag blir värre i min sjukdom efter att ev sätta den så då känns det helt ok.


Shola ska snart upp. Klä på sig, kolla adventskalendern sen dags för skolan.
Själv ska jag klä på mig och vänta på att Kamran kommer hem.
Ska iväg på visning av förlossningen på Mölndal idag.Och leta vägar.

Nervositeten stiger här hemma kan jag lugnt säga.
Nu börjar det ju verkligen närma sig och Kamran har nog förstått till 99% att han snart är pappa igen.
Verkar krävas värkar till det =0)

Min dröm om en vit trappa innan jul har gått i uppfyllelse

0 kommentarer: