fredag, december 07, 2007

Idag me.

Idag är det undervåningen som gäller.
Måste få bort allt damm efter trapprenoveringen.

Har börjat med köket. Nästan färdig dammat och diskat krukor osv.
Tvättmaskinen går för fullt.
Gjorde lite små plock på övervåningen innan jag satte igång här nere.
Lade tvätten på plats, ut med nytvättade mattan i hallen, bäddat våra sängar osv.
Allmännt smått och gott.

Shola är hemma idag, vaknade inatt och mådde inte så bra.
Hade feber och lät allmännt krasslig när det var dags att vakna.
Så hennes säng får allt vara obäddad..

Fick ett riktigt efterlängtat sms för en stund sedan.. =0)
Hela situationen är ganska komisk..

När jag var gravid med Shola var 2 av mina vänner gravida under samma tidpunkt endast några få månader imellan oss 3.
Denna gång är det likadant ..
Musslan min vän ska oxå få bebis.
Vart lite saker bara som gjort att jag inte gått ut med det tidigare men nu fick jag (som jag ser det) klartecken på att jag kan skriva/prata om det.

Sist så låg Petra vännen först
sen kom Musslan och sist jag.

Den här gången blir det jag först (snart hoppas vi)
Sen Petra och sist Musslan...

Så härligt hur världen vill sig.

En annan vän är idag inne för bedömning om ev igångsättning.
Har gått 2 dagar över tiden och blivit lovad igågnsättning senast nästa vecka om den lill(a)* inte vill komma ut.
Vet ju att det inte är det hon önskar mest, igångsättningen alltså,
men jag hoppas endå på ett positivt svar för hennes skull.
Men mest av allt att dom får sin bebis till sig..
Förhoppningsvis nu under helgen.. =0)

Själv sitter jag har med värkar som idag gör ont!!
Inte regelbundna dock, men ett tecken på att det fortfarande är på gång.
Hoppas det är städningen som hjälpt till.
För då jobbar vi på idag me.. Så det så..
Ingen rast och ingen ro.

Och ett konstig illamående har infunnit sig oxå.
Håller tummarna för att det inte är vinterkräkisen som kommit hem till oss.



Nu ska jag fortsätta här hemma. Vill vara färdig innan Kamran kommer hem, pratade med honom för en stund sedan för att förbereda på att han kanske bör tänka på att komma tillbaka till göteborgskontoret istället för varberg.

Han kommer hem istället..
Oj oj. tror han blev nervös.
Så jag ska se till att bli klar annars ligger jag bara på sofflocket resten av dagen.

Kanske ordna en kopp kaffe eller tea oxå.

0 kommentarer: