måndag, januari 14, 2008

Måndag morgon


Bloggade lite igår, lade in lite nya bilder på Milton och hans stolta stora syster.
Men självklart ville inte bloggen läggas in. Och eftersom hjärnan verkar följa med i amningen så kommer jag inte ihåg hur man lägger in sparade bloggar.

Idag började Kamran jobba igen. Efter 3 underbara veckor tillsammans så sitter man nu här alldeles alena. Lite trist men endå skönt.

Nu kan jag återgå till min vanliga vardag medans Kamran är på jobb.
Har precis följt Shola till skolan. Rapat Milton och bryggt en kopp kaffe till mig själv.
Ska snart klä på oss igen för att promenera ner till mammas jobb. Tror det blir en promenad iallefall. Får se hur det känns när det är dags att gå.

Orka knö med alla galningar på bussen.

Gårdagen här bestod utav lunch med Kamrans syster,man och pappa.
Efter det tog vi itu med lite städning som var väl behövlig efter nästan 3 veckor. Känns som man inte gjort nåt den senaste tiden, men det är klart vi har det.

Har säkert städat och plockat varje dag men känns inte så.
Vid läggdags tyckte min älskade son att han skulle spy ner hela sig och sin mamma.
Satt med spya överallt kändes det som.
Bara till att hoppa ner i badet.
Klädde av honom och stod med honom som nakenfis en stund. Han såg allt bra fillurig ut och jag sa till honom att han inte fick kissa ner mamman sin. Fick ett små leende och sen fortsatte han att se knasig ut.
Kamran kom in och avlöste en stund medans jag skulle fixa vattentempen.
Milton såg fortfarande knas ut.
Efter en liten stund hör jag hur Kamran muttrar till och ser allmännt knas ut han med.
Undrar vad som hänt och Kamran visar sin hand.
Milton hade bärsat (Norska för bajsat) i pappas hand *asg*
Höll på att bryta ihop av skratt. Milton såg så klart jätte oskyldig ut.
Och älsklingen lite kräkfärdig ut...


Har inte sett Milton såå lugn som igår när vi badade. Han satt/låg i mitt knä och bara njöt.

Knappt så man ville ta ut honom ur badet. Men vem vill bli ett russin??!

__________________________________________

Idag har man varit duktig.
Följde Shola till skolan i morses. Sen hem för en snabb kopp kaffe. Efter det klädde vi på oss och promenerade ner till min mammas jobb.
En snabb promenad på ca 25 min. Stannade där en stund, fyllde på kaffetanken.
Gick med mamma på Angered Centrum en stund. Handlade nödvändigt ont.
Skulle precis lämna Centrum när vi började prata om
Musslans stundande bröllop den 23/2
.

Sa väl i förbi farten till mamma att jag skulle gå ner en dag i veckan och kolla i en speciell butik där jag sett en klänning innan Milton föddes - där dom dessutom har 50% rea.
Råkade slänga ett öga in i grannbutiken och där hänger en helt underbar klänning i en massa olika färger, var exakt nåt sådant jag letat efter och till det helt överkomliga priset av 399kr..

Inte helt fel.
Gick in och letade efter "min" storlek-46..Men det hade dom inte.
42/44 var det största (och den var endå liten)..
Väntade på mamma så hon fick passa Milton.
Tog klänningen och sa att den lär ju inte passa men vi provar bara för att!!!
Klänningen passade!!!
Satt precis som den skulle, till och med så den var lite lös om magen...
Öhh..
ska det va så *S*
Nu gäller det bara att man inte lägger på sig innan hennes bröllop är över dock ;0)
Klart att jag köpte den.

När jag kom hem såg jag ett stort brunt kuvert i brevlådan.

Någon som skickat paket. Alltid lika roligt.
Det var Timsan och Sandrine.
Ett jääätte fint set med kläder till Milton.
Gissar på att det är köpt på Mothercare..
Englands bästa butik- dit jag ska när vi har vägarna förbi England/London nästa gång.

Tack tack våra vänner. Ni är underbara.

Nu ska jag och Milton klä på oss igen.
För nästa tur ut idag. Jävla rantande på oss.

BVC som gäller nu. Ha en underbar dag.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt liten kille ni har!Fint kort på Milton och halva Kamran. :-)
kram kram