tisdag, januari 01, 2008

Ringer in det nya året.


Har min skalle gjort i nästan 2 dygn nu..
Jobbigt värre.
Tjuter som in i bara den.

Nyåret blev som det blev här hemma.
Åt gott - men definitivt inte värt arbetet vid spisen i ca 4a timmar.
Ingen kalkon för oss nästa år.. *S*
Gick ut och smällde lite raketer - inte vid tolvslaget utan innan..
Promenerade runt området en liten stund och
önskade gott nytt till lite grannar.Hem och mös en stund i soffan med efterrätt och en kopp kaffe.

Sen blev det sängen.
Huvudet och öronen mådde pyton kan jag lugnt meddela.

Fick däremot sova en hel natt utan att vakna och mata.
Drack mig till och med en cider igår.
Gud så gott det var.
Som saft...
mums.

Vid 5:30 vaknade vi - jag och knotten.
Bytte blöja och sen var Milton pigg som en mört.
Fick lite frukost och somnade om igen.
Här sitter jag med mitt morgon kaffe och njuter av att huset är tyst.
Och jag får mig en stund för mig själv.

Huset som vart storstädat igår kan jag säga var inte längre lika rent och fint efter kalkonlagningen..
Både jag och älsklingen konstaterade att vi nog gjort det i fel ordning.

Idag är det nytt år - Milton älsklingen är 10 dagar gammal och vi märker för var dag hur mycket han växer.
Shola är bästaste stora systern någonsin.
Hjälper till så gott hon kan. Och vad vi tillåter henne att hjälpa till med.
Övning ger färdighet heter det va?!

Känner mig aningens rastlös. Får se vad vi finner på idag.
Kanske en tur ut eller nåt. Ska kolla med gubben och dottern när dom vaknat.

Känner inte alls för att sitta inne en dag till...

0 kommentarer: