onsdag, februari 20, 2008

Jag inspireras hela tiden.

Av dessa underbara människor med vita hem.
Att läsa deras bloggar och kika på hur andra har det.
Och hemmet lär nog alltid vara ett pågående projekt.





Knäckflarn

Ca 50 st 175-200 C

150 gram Smör eller Margarin
2 dl strösocker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
2 tsk vanilinsocker /essens
½ dl sirap
½ dl mjölk

Smält smöret och häll i mjölken
Blanda övriga ingredienser, häll i smör och mjölkblandningen.
Rör runt.
Lägg upp på plåt med bakplåtspapper ca 10-12 st per plåt. Använd tsk för uppläggning.

(Mina blir aldrig 50. Kanske max 20-25 st.) Kanske beror på hur åpen man är.

Mumsfillibabba

Försökte fota mina älsklingar härromdagen. Det blev väl så där bra.
När man tror att man ska få en bra bild på dom alla 3 samtidigt så är det alltid någon som ska flamsa till det.
Den enda som egentligen skötte sig var min lilla älskade son Milton.

















Här luktar det citronkola vax, Bröllop som gäller i helgen.
Dags att återgå till sitt normala jag. Ta sig ur grottbefolkningsstadiet.
Helt sjukt men vaxet funkar utmärkt som godis oxå.
(Självklart innan påbörjad vaxning)

2 dl strösocker
1 dl citron (färsk eller på flaska är vilket som, vi använder 1&1)

Låt koka på svag värme tills det blir en kola aktig smet. Prova dig fram för att se om vaxet är klart genom att ta lite på en tallrik,låt svalna och stryk på stället där du vill remova hår. Använd lakansväv,lägg på vaxet och stryk en stund så vaxet fastnar på lakanet, dra bort.
Försvinner håret är vaxet klart.Annars upprepa.

0 kommentarer: