måndag, mars 24, 2008

23 Mars - 08

Igår var en stor dag för många.

Milton blev hela 3 månader i går.
Josefin firade sin första levnadsmånad.
Sofia (aka Musslan ) och Henrik firade 1 månad som gifta.

Grattis till oss alla.

Eftermiddagen för oss igår innebar påskmiddag med våra grannar Veronika, Tommy och sonen Christoffer.
Körde knytkalas och det vart riktigt lyckat.
Nog den trevligaste kvällen under hela påsken.
Gott å dricka och äta. Underbart gott kaffe - smörkola..
Hade säkerligen kunnat gå lös på kaffet om jag tillåtit mig och slurpat i mig en hel balja själv.

Barnen lekte och hade det kul tills sömnen tog överhand och båda 2 började tjafsa om små saker.
Typ vem som stängt dörrar osv.
Då kände nog vi alla att det var viktigare att få dom i säng än att fortsätta kvällen.
Men som man säger - sluta när man ligger på topp.

Idag blir här sortering av Sholas rum.
Har redan suttit ca 1 timme och hon har vart super duktig.
Inget gnäll om att hon behöver göra sig av med saker utan hon kastar på.
Snart klart så jag kan börja måla rött där imorgon.

Ska ta och sätta mig med en liten bok och skriva upp diverse projekt så man minns vad som skall göras och inte göras här hemma.
Sitter ju nu och grunnar på uteplatsen på framsidan och har värste iden.
Gäller bara att utföra den.
Men snart bör det vara klart.
Vet ju att jag med ganska stor sannolikhet får det som behövs i födelsedagspresent - kanske till och med en för tidig sådan.

0 kommentarer: