lördag, mars 01, 2008

Jo men tjenare

Vaknade och tittar ut på grannens tak.
Fullt med snö!!
Så varmt som det var igår var det väl ingen som trodde att det skulle komma snö.
Men där bedrog vi oss.

Jätte mysigt med snö men "tyvärr" är det nog för varmt för att det ska kunna ligga kvar,
Vilket gör mig både glad och ledsen.
Vill ju helst av allt ha vår nu.
Våra krokusar som förra ägaren ryckt ner i gräsmattan (av alla ställen) har ju blommat upp och börjat slå ut.
Det ger en glädje varje gång man ser dom, hoppet om att våren är på väg.
Och så kommer det snö..

Glömde ju publicera inlägget.
Nu står vi med tapetsering för fullt.Vi sitter nu och väntar på att tapetklistret ska bli färdigt,
sen åker första våden med tapet upp.

Kommer ju bli klart väldans snabbt det här känner jag. Får vi se vad vi tillbringar resten av lördagen med.
Kan ju lätt säga att det blir en ordentlig skrubbning av både mig och maken efteråt.
En storrengöring av våran vita trappa som inte är så vit och fin längre..
Blev en massa svarta märken efter mina händer när jag tog i trappen efter att ha slipat väggen.

0 kommentarer: