fredag, april 18, 2008

För en tid sedan var jag iväg till vårdcentralen där vi bor pga att min Psoriasis Artrit börjar slå ut ordentligt (igen).Kallas väl skov om jag inte minns helt fel.

Periodvis mår man bättre och periodvis sämre.
Är nu inne i ett skov som inte vill ge med sig trots mediciner.
Träffade en läkare på vårdcentralen som gjorde mig super glad och överlycklig, genom att han lovade mig en remiss till Sahlgrenska Reumatolog avdelning så jag äntligen efter 6 år ska bli ordentligt utredd.

För tillfället är sjukdommen så svår att jag börjat tappa känseln i mina ben, medicinen jag äter funkar inte. Tar jag den inte får jag världens huvudvärk (beroende?!?), kan knappt böja mig eller sätta mig på huk för då kommer jag inte upp.,
Skulle kunna rabla upp allt som är fel med mig för tillfället men då tror jag inte att någon orkar läsa..
Iallefall - backto the story- träffade min mamma idag och hon tyckte vi skulle gå förbi vårdcentralen för att se så min remiss blivit skickad.
Kommer dit och jag frågar kvinnan i receptionen om hon kan hjälpa mig med att se det.
Hon tittar i min journal och säger att - nej ingen remiss och det kommer inte skickas någon
heller då den som läst journalen antagligen anser att du inte är tillräckligt sjuk.
Och läkaren du var hos har slutat hos oss.

Jag blev helt ställd , då han praktiskttaget lovat mig en remiss dit och dumförklarat egentligen både sig själv och resten av läkarna på min vårdcentral. När jag sa det till hon i receptionen, och min mamma fått ett mindre utbrott på dom, så letade hon fram en annan läkares namn som hon skulle skicka min journal till och se vad han säger om det.
Ge det 2-3 dagar tyckte hon, sen ringer du och bokar tid om du inte hört nåt.

Kan lätt säga att jag är helt förkrossad idag, K kommer hem tidigare efter att ha pratat med mig och hört hur jag mår.
Fick numret till hans läkare (som jag tidigare träffat på axess) så jag ringde honom och bokade tid.
23/4 ska jag dit. Hoppas så innerligt på att han hjälper mig.
Känns som att man bara puttar mig hit och dit och hoppas på att jag ska försvinna..
Orkar snart inte med svenska jävla sjukvården längre.
Vart ska man vända sig?
Har ju vart sjuk sedan jag var 12 år gammal men ingen har någonsin tagit mig på allvar- jag är för ung för att vara sjuk-eller som numera - jag är inte tillräckligt sjuk för att få behandling.

1 kommentarer:

Petra sa...

Vännen! Vilket sätt att behandla dig på! *Arg*
Hoppas innerligt att K´s läkare säger något vettit och hjälper dig!! Bara att ringa om du känner för att prata. Kramar om!