söndag, april 13, 2008

Pollen Pollen Pollen.

Underbart att vakna upp och vara kliig och snuvig pga att pollen börjat komma (förhoppningsvis våren oxå då).
Nyser och kliar om vart annat.
Senast jag kände av pollen var härromdagen innan snön kom.
Passade då på att ta en allergitablett, som inte ens verkade.
Kanske var gammal.
Köpa nya??

Idag kommer våran älskade förrymde make och pappa hem.
Längtar så.
Vet dock inte vilken tid han kommer men det blir ikväll/natt någon gång.
Han snackade om att eventuellt ta vägen förbi Jönköping och ploppa in hos Musslan, Henke och Beha på hem vägen.
Men jag vet inte.

Räknar väl grovt med att han inte är hemma innan 12 inatt.

Idag ska vi ta itu med Sholas rum.
Hennes rum blir ju allt annat än vitt.. Har försökt att få in fler vita saker i hennes rum(säng,bokhyllor och skrivbord är vitt idag) som ett ny-gammalt vitmålat skrivbord.
Men får ett blankt nej, Hon vill ha ett svart skrivbord.
I mitt stilla sinne undrar jag om hon ens kommer att hitta skrivbordet då..

Förhoppningsvis blir det klart idag, tillsammans med planteringsbordet och flyttningen av planteringsgrejorna från altanen till balkongen.
Sen blir här röj.
Ska försöka hinna/orka ta resten av huset innan det är dags för natten idag.

Hela städ/plock-systemet som jag fått att funka så himlans bra innan Milton föddes har total kraschat.
Min lille Milton Man har fått för sig att vakna så fort han hör att jag gör nåt.
Vilket han fint varvar med powernaps på en 20-40 min, 2-3 gånger per dag.
När han väl är vaken blir det inte mycket gjort.

Oj- kanske ska ta och sätta mig och göra inbjudningskort till Sholas vänner och släkt oxå.
Har ju kalas för Stora Damen snart.

En egen laptop står högst på önskelistan

Kanske ska planera vad man ska äta oxå.
Eller ska man satsa på bullkalas?
Kanske ett helt bord med typ 10 olika sorter, allt från muffins med klet på till korintkakor??

Ideer är varmt välkomna.
Kommentera gärna!!

0 kommentarer: