tisdag, maj 13, 2008


Fynden



Här är helgens fynd.
Tallrikshyllan som jag råkade stöta på i en hylla på loppisen.
Inte alls något planerat köp men det är väl oftast dom köpen som blir bäst.

Och
hissgardinen som fått sin plats i M:s rum.
Helt opiffade bilder men endå.


















Byrån


Som min mamma köpte till S för ett tag sedan. Nu färdig målad med lite små detaljer kvar.
Spackla ihop hålen, köpa nya knoppar ev, även måla insidan på lådorna. Har inte riktigt beslutat mig för hur jag ska göra.
Hur brukar ni göra
Målar ni allt?
Eller bara det ögat kan se












Tackpresenter
Fick ett paket på posten igår. Adresserad avsändare HemOchLycka
ett tack paket - för kokboken vi båda letat efter.
Helt underbara saker som hittade hem direkt hemma hos oss.
Det lilla vita hjärtat som fick ta plats med pelargonen på våran nymålade hallmöbel.
Och på det lilla silver fatet (som jag fyndade för en 5a i lördags) fann resten sina platser.

Byrån är i övrigt helt opiffad- men jag kunde inte låta bli att ställa dessa saker på plats.

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilka fina fynd! Kul med sånt!

Jag har nämnt dig i dagens blogginlägg ;-) kram!

Katarina sa...

Kjære Linda! Ser du har vært så snill å hjulpet hem og lycka med å skaffe fikaboken... Kan jeg spørre deg om du kan hjelpe meg? Jeg har vært i kontakt med Gevalia både i danmark og i sverige,men de kan ikke sende meg boken... Snufs. Jeg er en stooor fan av deres herlige Leila og det ville vært en drøm om du kunne. Klem fra norske Katarina i Danmark:-)

Katarina sa...

Hei igjen.Tusen takk for at du ville se etter den for meg,men jeg får den nå i fra den som har vært med å lavet boken..så nå venter jeg i spenning.Men tusen,tusen takk for at du ville hjelpe desperate meg:-)Stor klem:-)