tisdag, maj 20, 2008

Simskola


Har för ett antal månader sedan anmält S till en intensiv simkurs så att hon ska lära sig att simma ordentligt innan sommaren.
K bad mig härromdagen att kontakta dom som håller i det eftersom vi inte hört nåt.
Så igår ringde jag och det visade sig att S stod som reserv på dom tiderna som vi valt.Men att det fanns platser kvar på 14 tiden.
Jo men det skulle nog funka- tyckte jag.
Då får ni skynda er sa flickan i telefonen.
Jasså vad då då,
Det börjar idag fick jag till svar.
Snacka om att bre på det redan begynnande magsåret.
Bara till att packa väskan, be grannen om hjälp att köra oss då vi inte skulle hunnit annars.

Idag får jag skicka med en lapp till S lärare och hoppas på att dom är medgörliga.
Annars får vi snällt ringa och säga nej tack till platsen.

____________________________________________________________

Ute är det kallt som satan idag.
Har redan hängt up min tvätt och hela jag är iskall. Efter 10 min ute.
S ska snart väckas och göra sig färdig för skolan.
Jag och M ska ta en promenad ner till centrum, Se om barnbutiken där nere har fått in M:s snuttis Heffis.
Kände att vi behöver 2 och då kan dom lika gärna vara identiska.
Får vi hoppas på att dom har kommit in och det iallefall finns 1 kvar.

Nää nu ska lilleman få gröt. Sedan väcka storasyster.

0 kommentarer: