fredag, juni 06, 2008

Tack Älsklingen


I vårat stora rum står idag 2 st ny Ektorp soffor..
3 sits i den underbara klädseln Simris blå som syns på bilden nedan.

















Detta var min födelsedagspresent från älsklingen och barnen som jag faktiskt fick reda på redan igår då vi åkte till Ikea och mannen ganska snart sa att jag skulle gå fram och "boka" 2 st om det var det jag ville ha.

Gissa om jag höll på att baxna.
Klädseln köpte vi hem igår då just denna färg var på rea på grund av att den skall utgå från sortimentet.
Sofforna åkte älsklingen och hämtade hem i morse.
Han kom hem 1 timma innan alla gäster skulle komma.
Och lastade in den gamla soffan och till tippen.
Så på 1 timme hade jag ihop sättning /klädning av soffor, dusch,
sista på matlagningen, lite fixeri osv att göra.
Men jag han.

Och sofforna står så fina i vårat storarum.
Imorgon blir det ner till våran loppis för att se om man kan fynda ett
par nya bord till dessa underbara soffor.

Dem är ju hur gudomliga som helst att sitta/ligga i.

Jag njuter!!!


På måndag när K är på jobbet är det jag som möblerar om här hemma för att få rummet och sofforna att passa varandra lite bättre.
I dagsläget ser det mest ut som vi slängt in dom..
Vilket vi kanske i och för sig har.
Men det är ju en annan 5a.

(Btw Tänk er dessa soffor i röd klädsel, med granit gråa filtar (som mor min sitter och stickar på as we speak) härligt juliga kuddar och en stor gran i vårat stora rum.. hehe mmm jag vet jag e knas som redan tänker på jul!!Den som längtar efter nåt gott... )

Ska nog passa på att meddela att jag inte trodde att jag skulle få dom i present.
Var ganska så säker på att vi skulle avvakta tills sommaren var över.
Ack vad jag bedrog mig.

0 kommentarer: