onsdag, september 10, 2008


Vitagåvor


Är med i en grupp för galna vit älskare. Där vi byter presenter med varandra några gånger per år.
Denna gången fick jag ett paket från Kaffe Med Drömmar - en ursöt wc skylt och en sten som det står Fånga Ögonblicket på.

Jag har tittat på lite sådana stenar innan men inte hittar riktigt rätt.
Men det gjorde Kaffe Med Drömmar.




___________________________________________________________

Som några av er vet har jag suttit ett par dagar och sytt nya gardiner till storarummet.
Ett gammalt lakan som kom till användning och ett fynd från loppisen - 3 meter spets (förmodligen handgjord)



Projektet jag pysslar med nu är nya sitsar till köksstolarna (igen) denna upplaga skall nyttjas under julen.
Gjorde ett par för några månader sedan men har inte hittat tillräckligt med spets så dom är inte hundra procentigt klara.

Någon som dock gjort liknande är Bland Kuddar och Busiga barn - http://blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/search/label/k%C3%B6k

K är aningens snabbare än vad jag är och är klar med sina för länge sedan.
Mina har nog legat i en låda över sommaren och väntat på sin spets.

Men den som väntar på något gott...



Har idag gjort en beställning på Stoff och Stil - vad det ska bli av paketet därifrån är en överraskning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det e rätt häftigt vad man kan göra med lite lakan och spets! Snyggt!! :-)

Vad var det för samtal du väntade på som du skrev om i bloggen för några dagar sedan??
*Petra alltid nyfiken*

Läs min blogg! I have en fråga to you!

Kramiz

Marie sa...

Jätte fin gardin, tycker det är så snyggt med spets och vitt.
Jag ks aoxå slänga iväg en beställning från stoff och stil, har lite svårt att bestämma mig bara, det finns ju sååå mkt att välja på