fredag, oktober 31, 2008

Jag ser det


Snöar.
Jag ser det snöar.*lallar på*

U
nderbart!

Hur kan det vara så underbart mysigt med lite snö.
Den lägger sig inte ens, men dom vita flingorna som man skymtar mot den nattsvarta himlen är så otroligt mysigt.

Igår kom Ikeas julkatalog.
Jag ställde mig och bläddrade i den, och känner hur det pirrar till i hela kroppen för plötsligt kände jag hur det doftade jul.
Och lussekatter.

Ställde mig och sniffade på katalogen. Och visst luktade den lussekatter.
Är Ikea verkligen så företagsamma att dom doftsätter julkatalogen?
Berättade för maken att jag stått och sniffat på katalogen- han tyckte att visst hade jag säkerligen rätt i att den lukta lussekatter, Säkerligen ett trick som Ikea kör med för att vi ska handla mer.

Jag känner ju även idag en väldig julkänsla - som säkert beror på dom små flingorna på utsidan - och ett behov av att få åka till Ikea och handla julsaker.

Någon annans katalog som doftar just lussekatter??

(Dottern som även är vaken sniffade för en stund sedan och konstaterade att - jo den luktar, inte mycket men den luktar.)

0 kommentarer: