måndag, november 10, 2008

Helgen


Här har bestått av en mini semester i Eskilstuna hos underbara P med familj.
Lilla J döptes och jag, S och M åkte upp i fredags för att kunna närvara vid dopet i lördags.
Har haft en helt underbar helg.
Med kaffe, tjöt och en del skratt.

Men ack så skönt det var att träffa maken vid tåget igår.
Resan hem var så fruktansvärt jobbig.
Lille M somnade på första tåget och sov genom tågbyte - ca en ½ timme in i nästa tågresa.
Sen skulle han vara vaken. Det var inte det lättaste att försöka sig på att ha honom sittandes i mitt knä i ca 4 timmar.

S försökte väl hjälpa mig när jag sa till henne. Men Lillebror gav henne snyting efter snyting och var allmänt stygg mot henne.
Inte trodde jag att han medvetet kunde slå till henne. Men jo då.

Hemma blev det pizza hut till middag - mums.
En kopp kaffe och sen tror jag att jag däckade på soffan runt 20 tiden.
trött.

____________________________________________________________

Här hemma sover M nu,.
S är på skolan.
Och jag har startat en maskin tvätt.
Plockat undan och ska snart fram med dammsugaren.
Hade väl tänkt att jag skulle putsat lite fönster i dag, men så regnar det istället.

Ska ta och sätta mina Amaryllis lökar i vatten så jag kan plantera dom i slutet på veckan.Hoppas att dom hinner växa till sig till jul.
Håller även på att provbaka lite gott som vi skall ha till M:s 1 års kalas.
Ska även försöka hinna med att baka en tårta tills när maken kommit hem.
Blev ju tyvärr inget farsdag fika igår då vi kom hem så sent så vi får ta det idag istället.

Om man kanske ska ta och sätta igång...

1 kommentarer:

tjenixen sa...

Hej
Saknar dig inne på Vita Hem. Ville bara påminna att på fredag den 14/11 är den dag jag ska ha swapbidragen hos mig. Hoppas allt är ok.
/Åsa - tjenixen