lördag, november 22, 2008

Mitt vinterland


Här ligger det snö på backen. Inte mycket, men några flingor har allt fått stanna kvar.
Minus grader ute och en riktigt bitande vind.

Har vart ute nu på morgonen med mor min på vår sedvanliga lördagstur till loppisen.
Passade på att plocka en massa mossa på vägen hem oxå.
Ska nu pysslas en del hemma innan det är 1a Advent.

S, K och M är och gör stan osäker. Dom passade på att sticka när jag endå var på loppis.
Julklappsinköp till mamsen må tro??!

Kaffebryggarn har precis bruggat klart mitt efterlängtade kaffe, så nu blir det en stor kopp med kaffe och lite julstök.
Försöka orka och hinna med så mycket som möjligt innan man och barn är hemma igen. Och så mycket som min handled klarar för tillfället - har åkt på en inflammation i lederna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

apropå din trasiga lykta - se mitt meddelande bland kommentarerna på senaste inlägget i Vita Gåvor.

kram

Anonym sa...

Håll utkik i brevlådan, jag skickar dig nåt som plåster på såren för den trasiga lyktan.

kram Mia
Vita Gåvor/Hem och Lycka