fredag, december 05, 2008

Ute regnar det som vanligt. Jag som fortfarande hoppas på massa snö i Göteborg.
Barndoms minnena från julen med en massa snö sitter kvar och jag önskar det samma för mina egna barn.

Är nog dags att snart inse att så blir det inte. Mina barn får fira julen med träd som knoppar, grönt gräs och plusgrader.

Istället för utestämningen får man försöka göra det bästa inne.

Hemma håller jag på för fullt med att försöka bli klar med julklappsinslagningen, pyntningen, julbaket och planera plus baka inför M:s kommande 1 års dag.
En hel del att göra.
Jag som trodde att denna julen skulle bli lugnare och finare än förra året - då jag stressade runt för att hinna med allt jag ville ha klart innan M beslöt sig för att komma.
Känner att denna julen är minst lika stressig som förra.. Om inte värre.

Nästa jul är väl inte ens värt att hoppas på att den ska bli bättre.
Då står vi där med en groda till.
Ja men precis. Vi ska ha bebis igen.
Har precis gått in i vecka 15 och räknar sakta men säkert ner till Ultraljudet som kommer strax efter jul.
Fatta jag är redan i 4de månaden.
Vissa dagar känns det som det är en oändlig tid kvar tills grodan kommer.
Andra känns det som att tiden bara springer iväg.

Dock får jag försöka ta det lite lugnt då jag börjar känna av foglossningen igen.
Den kom som ett brev på posten för ett par dagar sedan.

Har nu på morgonen lyckats vara lite produktiv iallefall.
En smet med chokladkola och en med limekola står på spisen och kallnar.
Gott!!

Hunnit med att göra en pepparkaksdeg och gjort lite pepparnötter.
Bakat lite till M:s kalas.
Hälften av klapparna är inslagna.
Sholas presenter är inköpta *stooor hemlis*
2 satser med lussekatter, men jag har nog inte ens smakat på en enda.
Knäck har jag hunnit göra med.

Själv klart är detta under ca 2 veckors tid. Jag är absolut inte produktiv att jag hunnit med det nu på morgonen.



Ikväll ska vi vara barnfria. M och S ska gå till mormor och morfar några timmar medans jag och maken går på födelsedagskalas och minglar lite.
Ska bli så skönt att få komma ut och träffa folk. Utan barn.
Visst älskar jag mina barn (nästan mer än mig själv) men ibland är det så välbehövligt med lite egen tid.

2 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Hej!

Ville tacka så mycket för det fina paketet som kom häromdagen :) Jättefina presenter, extra kul med det prickiga pappret ;)

Tack så mycket och stor julkram!

IKT i min vardag sa...

Visst får du länka, jag blir bara glad för det :)

Jaså det är du som gör de underbara baby-filtarna!De är så söta!

Kram