fredag, februari 13, 2009

Different Shades Of Pink






Står på M:s leksaks hylla i storarummet för tillfället.
Lite vårigt och skönt. Enda irritations momentet nu är våran hemska tapet (som jag blandat ihop själv och målat från en hemsk äpplegrönfärg till en lite mer vi-ig kaffelatte).
Dock har jag tröttnat på både tapeten och färgen. Och förberedde maken i veckan här att en dag när han kommer från jobbet så har jag börjar att riva ner tapeten.
Det kommer ta ett tag. Med barn och möbler och en bollmage som står i vägen för det mesta.

Men med dom 3 V:n så går det nog.
Jag brukar inte vara den som ger mig.


*3 V:n = Våld, Vilja och Vasselin
______________________________________________________

Idag var det spackling av "nya" byrån som gällde. Lade M och gick upp på vinden och hämtade mitt spackel...
Men det hade frusit till is!!
Tinar det tro?

Slipningen gjorde jag igår i hopp om att kunna börja måla senare idag. Nu verkar det som det inte blir så. Om jag inte kommer på någon mirakulös lösning. Eller ev en tub med spackel till...

Hjälp!

0 kommentarer: