måndag, februari 09, 2009

Underbara sömn



Efter att ha sovit uruselt ett par nätter och maken börjat känna hur kassa madrasserna till bottnarna är så beslöt jag mig igår för en tur till Ikea.

Min kära moder följde med som sällskap och vi tog oss alltid i världen.
M sov mesta dels av tiden och det gjorde ju att det blev lite lättare att klämma och känna på det man ville ha.

Eftersom vi skulle få med oss allt på bussen hem ; det var iallefall tanken, så plockade man försiktigt på sig och sparade mycket till - nästa gång.


Med hem fick iallefall dessa nya madrasser följa.


Nya sovrumslampor till mig och maken så vi äntligen kan avnjuta en god bok i sängen igen.



Nya buttor till köket blev det oxå. Men hör och häpna - jag tog dom vita.
Slänger hellre fram en trave servetter i nån härlig färg än köper nya buttor efter sommaren.



Blev en hel del till men då jag är urkass på Ikeas hemsida och aldrig hittar det jag söker så får ni hålla till godo med dessa.

_____________________________________________________________


Natten i natt har iallefall varit som himmelriket.
Maken som ligger sjuk har fått gå upp och ge välling och ta morgon passet. Jag fick sovmorgon och tror inte jag hade vaknat om så huset trilla ihop.


M är allmännt kinkig, förmodligen*ironi* för det ploppat upp 3 nya tänder, däribland en hörntand som inte ska komma föräns han är ca 2....

Maken ligger fortfarande kass. Har fått tvångs ge honom mat - buljong, då han numera mår illa och kräks in i mellan åt.
Snart kommer en påse från mamma som hon snällt köpt till maken, efter önskan från mig om hjälp med handling, då jag varken kommer till toa eller nåt. Lilleman är som sagt kinkig till tusen.

Nu kommer sakna tankarna på om man gjort rätt som skaffar en till ?!



Självklart gör vi det. Men det är jobbigt vissa dar och lättare blir det inte av en till.

0 kommentarer: