tisdag, februari 03, 2009

Herrejössanes


M
ligger och vilar och jag får möjlighet till en kopp kaffe i min ensamhet.
Fixa middagen och ta lite leksaks plock efter dagen.

Idag har vi haft besök av mormor som varit här och hjälp mig att montera ner en garderob som stod tom, den är nu mera bannlyst till förrådet.
Lister skall tvättas på övervåningen och jag skall även försöka ta mig ann dom gråa väggarna och jämna till dom lite. Dock blir inte det idag.
Möjligtvis
morgondagens projekt.

Men usch va trött man känner att man är nu när man sätter sig efter en dag med plock, städ och allmänt fixeriande.
Det är nu man önskar att man kunde knäppa med fingrarna så hade man maten, tvätten vikt osv färdigt.

_______________________________________________________________

I helgen gjorde lille M en massa framsteg som var riktigt roliga att se.
Han visade att han lärt sig skilja på ja och nej.
När man frågar om han är mätt, nickar han och säger ja.
Gulliga killen.

Han kom även på att man kan hålla flaskan själv när man dricker välling.
Sen att han nu totalvägrar att göra det är ju en annan femma.

Igår när jag skulle klä på honom tyckte jag att jag såg en vit plupp i munnen som inte funnits där innan.
Fler tänder. Jo men visst.
2 st till och med. En som kommit upp och den andra är på väg.
Jag och maken hade nästan givit upp hoppet så här efter 6 månader utan en enda ny tand.
Men nu tyckte visst munnen att det var dags igen.

0 kommentarer: