lördag, februari 07, 2009

kAoS

Känns det som att det är här hemma.

Strax efter jul blev vi smittade av någon sorts förkylning som inte har velat ge med sig.
Maken , jag och M blev sjuka. S har klarat sig fram tills i början på veckan.
Jag hostar fortfarande (ca 5 veckor senare) men känner mig inte dålig. Enbart en irriterande hosta som inte riktigt vill ge med sig.

M blev helt frisk för lite mer än 1 vecka sedan.
Igår när maken kommer hem från jobbet har han hög feber och mår inte hallon precis.
Sover nästan hela kvällen och vaknar strax efter 4 imorse , klär på sig och åker till akuten.
Halsfluss och feber...
Sover mest hela dan och ser inte alltför rolig ut.

M är på allmänt kinkigt humör och skriker mest efter baba som sover så gott.

Sista 3 nätterna har vart ganska kaosartade och jag börjar känna mig riktigt hängig.
S konstrade härom natten tillsammans med grodan som beslöt sig för att bombadera mammas mage, sov kanske drygt 4 timmar. Mest med ena ögat öppet för att hålla koll på S som hade klagat över att det var jobbigt att andas..

I natt har S sovit hos mormor och morfar och jag trodde i min enfald att jag skulle få sova.
Men icke.
Både M, grodan och maken har hållt mig vaken.
Grodan med sina nattliga bravader, M som tyckte kl 01:13 att - nu ska vi leka mamma....
Maken genom att han frös, inte kunde svälja och ville ha mig nära.
Behöver jag säga att han var glödhet och jag brände mig på att ligga nära och kramas.

Nu sover båda killarna , grodan är det full fart på. S är fortfarande hos mormor och morfar.
Egentligen borde jag stänga mina blå en stund oxå. För jag lär ju inte få sova i natt heller.
Iställer bloggar jag järnet och dammar av här hemma.
Med kaffet i högsta hugg och Bandit på radion.



Skulle vilja virka en stund.Men väljer att göra klart så jag kan sätta mig i lugn och ro senare..

2 kommentarer:

Petra sa...

Din stackare! Lider med dig att du inte får sova! Skickar krya på dig hälsningar till K att han ska krya på sig oxå!!
Kram på er alla!

Anonym sa...

Hej Linda!
Det låter verkligen som du har ett kaos hemma hos dig. Nu känner jag mig väldigt elak men jag skulle bara vilja att du bekräftar din plats i Vita Gåvor - har inte fått något svar från dig ang din tilldelning. Bara så att jag vet att du är med. Kan du höra av dig till mig omgående?
Mvh Karoleen
mail@karoleen.se