torsdag, februari 26, 2009

Torsdag


Idag var det första dagen för S i nya skolan. Följde med för att presentera oss för läraren Gunnar. Verkar vara en trevlig prick. Stannade kvar med S en stund i klassen medans dom hade morgonsamling, fick ett litet hum om hur klassen verkar funka och vad för sorts barn det är i skolan.

Allt som allt en väldigt bra start känns det som. S var nöjd som bara den när hon kom hem från skolan.

Resten av dagen har mest segat fram och jag har värk i höfter och hade egentligen behövt lägga mig för att vila. Men jag får passa på att ta en tidig kväll i kväll.
Först bär det dock av till makens kompis S som är här från stockholm och hälsar på.
Ska dit på en inte allt för sen fika med barnen.

Målat lite byrå har jag iallefall fått gjort idag.
Känns som att det är det enda vettiga jag gjort idag. Men det behövs ju sådana dagar oxå.
Man kan inte hålla på hela tiden.. Eller?!'

Skulle dock behöva sätta mig ner och skriva en "liten" lista om alla projekt som hägrar här hemma och ta ett per dag. Då kanske man skulle bli klar detta årtusende iallefall och känna sig mer produktiv än man är för tillfället.
Kanske skulle sätta upp det som morgondagens första sak att göra på - the to do list

0 kommentarer: