fredag, februari 27, 2009

Fredags Mys


Ikväll är jag gräsänka.
Maken är ute och firar att ett jobb är avklarat.
Jag, S och M skulle vara ensamma men kvällen slutar med att det bara är jag och M.
S bad om att få sova hos mormor och morfar.
Så där stannar hon tills imorgon.




Mitt fredags mys blir att äta pan pizza från lokala pizzarian , dricka litervis med bubbeldricka, nästan så man får göra det i smyg då M lärt sig vad pysandet från flaskan innebär.
Nästan så det inte skulle förvåna mig om han vaknar ur sin nattsömn när han hör flaskan öppnas.

Nu ska jag först dricka upp min kopp med kaffe och sen blir det målning av byrån som om ett lager färg eller 2 är klar.

I soffan är mitt kvällsmys framställt.
Allt för att kunna slänga mig i min soffa och ta det lugnt när jag vart så duktig och målat byrå.
Ska se vad som finns att ögna på tv ikväll oxå - enligt mamman min börjar så ska det låta ikväll. Kanske blir till att se på det.

0 kommentarer: