onsdag, mars 04, 2009

Hotellkänsla


För ett tag sedan satt jag och läste en av min favoritbloggar HemOchLycka där ägarinnan skrev om sitt sovrum och underbara örngott som hon och hennes make fyndat på Ica Maxi av alla ställen. (Där kan man göra en del fynd, gäller mest att vara där när det händer)
Jag satt och avundades deras Ica och undrade varför vi inte får billiga örngott på vårat Ica Maxi.

Så igår kväll efter middagen fick jag ett otroligt sug efter semlor och skojsade till det med maken att nu när jag gjort så god middag får han allt åka och köpa semlor till sin gravida fru.
Trodde inte att han skulle nappa men det gjorde han.
Vi klädde på oss och åkte till Ica.

Väl där inne ser jag en stor låda fylld med små fina paket.
En lapp som hänger på sidan - Örngott 10 kr st!!

Rustade fram, visste exakt vad jag var på jakt efter tack vare HemOchLycka.
Blev 4 örngott. Väl hemma och med örngotten uppackade svor jag för mig själv att jag inte tagit fler. Så fin kvalitet och precis som Mia skriver - Hotellkänsla.

Idag kommer det att bli en tur till ner till Ica.
Trots en förkylning som kommer precis rätt i tiden, hmm eller hur, Vi åker på lillsemester till makens dotter, lite skidåkning, promenad i snön och allmänt mys,. Så blir både jag och lille M sjuka. Men vi vägrar nog att stanna hemma. Så länge vi inte ligger med feber så kan vi komma iväg.
För den kvaliteten och priset skall alla örngott här hemma uppdateras.
Och då trotsar vi allt vad sjukdommar och snoriga näsor heter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får snart börja skriva mer regelbundet, man spanar ju in på bloggen då och då... men snyft, inte alls ofta nya saker här... ;-(

Livets Ljusa Stunder sa...

är det bilder du vill ha mer av eller bara regelbundnare inlägg? Typ varje dag??

// Linda