lördag, april 25, 2009

Lördag kväll

Och jag är dödstrött. Känns som att vi har varit igång hela dagen.
Det har vi nog oxå.
S skola hade städ/planteringsdag, tillsammans gjorde föräldrarna vår och sommar fint på skolgården.
Handlat mat, Planterat lite blommor/frön, vattnat blommor, bakat bröd, sytt sittdynor till M och Grodans vagn.Skulle fotat den första för flera dagar sedan och lagt in här men så försvann kameran huxflux, och nu när jag tar mig orken till att skriva så har jag inte orkat fota. Sytt nya pyamasbyxor till maken. Tvättat, hängt tvätt ja listan kan nog bli hur lång som helst tror jag.
Så nu är jag rejält trött.
M har precis blivit nattad och S sitter och spelar nytt Sims spel.
Det mysigaste idag var dock middagen, grillad hamburgare som avslutades med grillad marshmallows och en kopp kaffe. Kanske är matkoma mamman är i och inte trötthet,.

Frågan är om mamma oxå ska nattas snart.
Imorgon ska maken och M till farmor, förmodligen stannar jag och S hemma. skulle behöva få lite ensam tid - S kommer ju att vara ute och leka hela dagen endå så henne ser man inte förens resten av familjen kommer hem.

Ensam tid är kvalitetstid. Jag får oftast gjort en massa saker som jag inte hinner med i vanliga fall och hjärnan får sig en mamma brejk vilket är nödvändigt för att orka med nya veckan.
Med foglossningen som den är nu är det oxå värt guld att kunna sitta och bara glo om man har lust för det. Värken är konstant och det blir till att posta överklagan till FK imorgon och ringa efter starkare tabletter på måndag.

Imorgon ska jag minsann mig på en bild bombning på bloggen. Håll till godo så länge.


Linda

0 kommentarer: