lördag, maj 16, 2009

Godmorgon

Kroppen värker och huvudet är trött. Jag skulle behöva sova resten av tiden som är kvar innan Grodan kommer känner jag.
Hur skönt hade det inte vart att kunna få vila, vila och åter vila så här det sista?!

Nu är det ju verkligen inte många dagar kvar. Ändå känns det som en oändlighet. Tanken på att vi om ca 20 dagar kommer att vara en familjemedlem till känns konstigt. Skrämmande på något sätt men samtidigt helt otroligt mysigt och fantastiskt.

Eftersom sömn är något man för tillfället får vara glad om man får överhuvudtaget här hemma så passade jag på att kolla lite bloggar medans första koppen med kaffe slank ner hittade jag till en fin blogg som jag inte sett innan.

HwitaDrömmar - jätte fin och inspirerande. Och så har hon en tävling som går ut om ett par dagar. Passar jag på att följa reglerna för att vara med och hoppas på att juni månad förutom Grodans ankomst blir en bra tävlingsmånad och att världen fortsätter att le mot oss så som den gjort ett tag nu. Vad skulle vara mysigare att få en ett paket med denna urfina kanna.



Den skulle göra sig urtjusig i på matbordet, Både med blomster i eller mjölk till sommarkakan.

Idag blir det loppis med mor och lille M som vanligt på lördagsmorgon. Maken ska hjälpa ett par grannar med ett dödsbo. Och då passar vi på att ta oss ut lite. Imorgon är det dags igen. Hoppas hoppas.

Sitter i tankarna att starta en ny blogg om förändringarna som börjar bli verklighet här hemma. Har dock inte riktigt beslutat mig. Blir nog så men inte riktigt ännu.

Ha en underbar lördag i solens sken.
Jag ska fortsätta att le mot världen och hoppas på att den ler tillbaka.


Linda

0 kommentarer: