tisdag, maj 12, 2009

Snart

Blir det ändring i våra liv. Solen skiner och lyckan känns som den följer vår väg.
Underbart vårväder ute, och jag längtar efter att kunna gå ut och njuta av att promenera. Inte plågas av varje steg jag tar.

Men jag ser ljuset i slutet av tunneln. Känns inte så uppmuntarnde dock att jag förmodligen kommer att missa hela maj månads fina väder, blir ju tyvärr att man väljer att sitta inne då det blir lättare att hålla koll på M mannen än att försöka få honom att lyssna på mamma innan han lubbar iväg.

Hemma blir ju inget gjort heller förutom att hålla ett öga på verksamheten.
Planera inför Grodans ankomst, fundera, njuta av M- för herregud så vi njuter av varandra förtillfället. Pojken älskar att kramas och gärna på - mamma inda.

Jo men visst mitt namn har han oxå lärt sig.
Pappan heter oxå mamma ibland. Sen skrattar M gott åt pappa som tycker M är rolig och fjantig.

Nu ska jag knapra panodil och dricka en kopp kaffe halvliggandes i soffan innan M vaknar från sin förmiddagslur.


Linda

0 kommentarer: