onsdag, juni 10, 2009

Avslutningsdax

Idag har stora tjejen avslutning med skolan. Vi ska iväg på kvällsavslutning i kyrkan, ska bli mysigt att komma iväg en stund.
Än så länge ser jag till att hålla mig hemma tillsammans med maken så mycket som jag kan. Omställningen av att ha ett barn till är större än jag trodde. Och snart är både pappadagar och semesterdagar över så vi får mysa tillsammans så mycket som vi kan.

S är på väg hem och ska plattånga håret när hon kommer hem. Mamman ska oxå platta sig och sätta på ett ansikte. Thea bärs runt i en fin jeansklänning som mormor och morfar köpte i present. Lillebrors utstyrsel är inte riktigt bestämd.

Veckorna susar på snabbare än vanligt känns det som. Snart är det midsommar - då packar vi väskorna och drar på en kort semester till danmark. Ska bli mysigt att fira midsommar på ett litet annorlunda sätt iår. Shopping är det som står högst på listan för mamman och Thea iallefall. Vad pappan, S och M ska hitta på vet jag men avslöjar inte det riktigt ännu.
Men kul ska dom ha.

Innan dess är det dock dags för en del projekt och möten att bli av. Hoppas allt går som det ska.
Och att S blir nöjd. Det känns nästan som att det är det viktigaste i dagsläget.

Imorgon blir det bvc för mätning och vägning av Thea. Hoppas hon gått upp rejält i vikt- syns på lilltösen att hon lagt på sig. Lite rund och kinderna har hon allt blivit.

Då jag inte vet när jag har tid för datorn eller telefonen igen passar jag på att Gratta Fröken P på sin födelsedag.

2 kommentarer:

Petra sa...

Du vet att jag fyller i morron va? Inte idag. :-)

Hoppas ni får det mysigt i Danmark.

Om ca en månad kommer vi till Götet. Då hoppas jag vi hinner träffas!

Kram på er alla!

Livets Ljusa Stunder sa...

KLart jag vet det. Glömde ju bara förskottet :-)